JERNTÆPPET ER TILBAGE

“Det lyder som et eventyr, et sagn fra gamle dage. En røvet datter, dybt begrædt er kommet frelst tilbage”

Sådan skrev forfatteren Henrik Pontoppidan i 1918 i anledning af den forestående genforening med det Sønderjylland, vi måtte afstå efter nederlaget i 1864. For os moderne europæere kan det være vanskeligt at forstå og acceptere, at de fleste russere rummer lignende følelser over for tabet af Ukraine. I 1654 aflagde den ukrainske kosak-fyrste troskabsed til den russiske zar og bragte dermed landet ind under russisk suverænitet. Ukraine var medstifter af Sovjetunionen i 1922. Det blødende nationale russerhjerte vil derfor gerne have Ukraine tilbage i folden på den ene eller anden måde.

Optagelsen af de tidligere våbenbrødre fra Warszawapagten i NATO og EU blev i Rusland opfattet som ekstremt fjendtlige handlinger direkte vendt mod Ruslands nationale sikkerhed. Den moderne russiske formynderstat under Vladimir Putins ledelse hælder bevidst benzin på dette bål af fremmedhad og mistænksomhed. Putin-regimet sidder i dag så tungt på de russiske medier, at den almene befolkning ikke ser Putin som en sørøverkaptajn på erobringstogt, men som den ansvarlige, myndige og omsorgsfulde regent, der som en anden Christian den 10. snart vil ride over grænsen på en hvid hest og besegle genforeningen med den røvede datter.

Putin er en begavet mand, der ved, hvad han kan opnå, og hvad han ikke kan opnå. Det er næppe målet at indlemme Ukraine i det russiske rige, men snarere at sikre, at Ukraine bliver en del af den russiske autoritetssfære på samme måde som de østeuropæiske lande, der efter anden verdenskrig blev låst inde på den forkerte side af jerntæppet. DDR, Polen, Tjekkoslovakiet og Ungarn spillede nok formelt hver deres instrument i det røde kapel, men det var sovjetstaten, der bestemte hvad og hvordan, der skulle spilles. Derfor vil vi nu se et nyt jerntæppe, der sænker sig fra Østersøen til Sortehavet. Det kommer ikke til at ligne det gamle jerntæppe fra den kolde krig, men det bliver etableret af den samme grund. Putin er tidligere KGB-chef i DDR. Han kan sin politiske historie og ved, at jerntæppet gennem en total isolation af vestlig politisk, økonomisk og kulturel indflydelse frelste det håbløse socialistiske system for undergang gennem årtier.

Den totale, altomfattende isolation virker derfor systembevarende for totalitære regimer – som Rusland jo er i dag – og ikke systemomstyrtende, således som vi tror i de vestlige demokratier. 13 års benhårde sanktioner mod Saddam Husseins Irak væltede ikke diktatoren. Årtiers sanktioner mod militærjuntaen i Burma var ligeledes virkningsløse. For at forstå jerntæppets konserverende effekt på det kommunistiske system skal man forestille sig et Europa efter anden verdenskrig, men uden jerntæppet, for eksempel omkring 1960: I det kommunistiske Tjekkoslovakiet henslæber maskinarbejderen et trist ikke-liv i en trang og overfyldt lejekaserne. Hans kone må hver dag styrte rundt for at finde en kø, hun kan stille sig op i med sit indkøbsnet. Måske vil der være en stump pølse eller en luns kylling at få. Ellers vanker der igen-igen kogte kartofler og kål til aftensmad. Nu tager maskinarbejderen en tur over grænsen for at se, hvordan hans kollega, den tyske maskinarbejder lever. Tyskeren bor i en moderne og rummelig lejlighed. Her er pæne møbler og en stor TV- modtager. Familien køber ind i et velforsynet supermarked. Tyskeren ejer en folkevogn og har råd til sommerferie i Spanien. Det kommunistiske system havde naturligvis ikke kunnet overleve denne grumme konfrontation, men den selvvalgte isolation forlængede dødskampen i årtier.

Nu har Rusland atter brug for at holde de vestlige demokratier på afstand, således at Putin kan operere friere i og omkring Ukraine. Han behøver ikke at etablere et egentligt jerntæppe. Det har han folk til. Nemlig os i EU og USA: Putin iværksætter provokationer. Vesten svarer med sanktioner. Putin lancerer mod-sanktioner og opnår hermed lige nøjagtig den grad af isolation, der styrker det nationale sammenhold mod det ondsindede Vesten. Det ved Putin, og derfor er han på vinderkurs. I EU sidder vi passive i vores afmagt og rådvildhed. Den tidligere amerikanske forsvarsminister Donald Rumsfeld sagde ofte, at man kommer langt med et venligt smil og en pistol. USA og EU har vinket farvel til pistolen og sidder nu tilbage med kun et smil. Citronsmilet.

75 Thoughts to “JERNTÆPPET ER TILBAGE”

  1. Henrik Wegmann

    Et EU med sine imperialistiske aspirationer og et NATO, som ingen eksistensberettigelse har haft i 30 år, er tilsammen den egentlige aggressor i dette spil. Lige siden Murens fald har vi her i Vesten – trods løfter om det modsatte – søgt at indlemme mere og mere af den tidligere Østblok i vores eget univers. Med forsøget på også at indlemme Ukraine er man gået for vidt. Ruslands reaktion er både forventelig og forståelig. I øvrigt er Ukraine en korrupt og totalitær stat, hvor magthaverne fængsler politiske modstandere og holder medierne i et jerngreb. Vi har intet at gøre der.

    I de første 10 år efter Murens fald hånede og latterliggjorde Vesten Rusland. De næste 20 år, mens landet langsomt rejste sig fra den asken af den udbrændte Sovjetunion, blev Rusland tillagt alverdens onde hensigter og Putin dæmoniseret, som var han den nye Hitler.

    Hvad er der galt med politikerne her i Vesten? Hvorfor har de så travlt med at blande sig og starte krige og konflikter i alverdens lande – og nu i Ukraine. Måske kunne Vestens statsledere begynde at vende blikket mod deres egne lande.

    Der er nok af problemer at tage fat på. Hvis vore politikere her i Danmark mangler en liste over presserende, dysfunktionelle offentlige institutioner, som kræver deres omgående opmærksomhed, så er de velkomne til at ringe. Men kan jo starte med sygehusvæsenet, skattevæsenet, retssystemet….. Nå nej, hvis det har deres interesse, så kan de jo ringe.

    1. Finn A. Skov

      Sandt nok!

    2. Jytte Harkjaer

      Helt enig, EU og Nato har ingen eksistensberettigelse og de kan ikke blive opløst hurtigt nok for min skyld.

    3. E. Frederiksen

      Enig Henrik og meget vigtigt, den tåbelige, alt for store og forkerte indvandring.

    4. Bodil Kragh

      Tak til dig Henrik Wegmann, fordi du ikke blot følger strømmen, men sætter ord på det, som jeg havde på fornemmelsen: At den evige hetz mod Putin og Rusland, er en stratetisk plan fra USA og deres proselytter (især Danmark) for at skabe splid og kaos. Derefter kan de så skabe “fred” gennem The Great Reset/NWO.
      Gud’s fred og godt mod 😍

  2. Flemming kjær

    Det bedste Forsvar?, er et angreb!.
    Se Boris i UK
    Se Biden i US
    Se Macron i FR

    Alle kæmper med indenlandske problemer
    der kunne nævnes flere.
    Men lær dog at feje for egen Dør.
    Tak

    1. BL johansen

      Så rigtig det du skriver👍🏻👍🏻

  3. Bent A

    Ja, der var engang hvor Sovjetstaten ganske klart var et ondskabens
    imperium, som USAs præsident Reagan kaldte det røde Østeuropa i 70’erne.
    Dengang var der klart bedre og friere forhold i Vesteuropa.

    Men hvordan ser det ud i dag, og hvordan ser det ud om tre, fem eller 10 år?

    At onde kræfter nu også er på spil i Vesten, kan dem som følger med hos
    net-aviserne ikke være i tvivl om. Se blot hvad der foregår i Canada, USA,
    Frankrig, England, Sverige, Tyskland, Østrig, Australien og alle EU-landene.
    Læs om Klaus Schwab, Soros, WHO, FN og WEF. En meget, meget uhyggelig
    og ildevarslende udvikling er i gang. Også her i Danmark.

    I 1950-1970 var Danmark et frit, fredeligt, trygt, venligt og demokratisk
    samfund. Der var ikke meget bureaukrati, ingen overvågning, ingen over-
    befolkning, ingen boligmangel, ingen woke feminister, ingen hverdags-
    terror, ingen skatteudplyndring, ingen bøderegn, ingen kommunistisk
    familiepolitik, ingen skilsmisse-rekorder, ingen grupper af hjemløse
    og tiggere i gaderne, ingen gadebander, ingen flodbølger af skandaler,
    ingen konstante løgne- og hetzkampagner, ingen aktioner for at gøre
    børnene til statens ejendom, ikke et hav af påbud, forbud og paragraffer,
    ingen planer om at smadre infra-strukturen, sundhedsvæsnet,
    mændene og familiemønstret.

    Og man var heller ikke i gang med at afskaffe demokratiet og folke-
    hjemmet. At partierne skulle gå i gang med en folkeudskiftning og
    give folk fra fremmede fjerne lande større rettigheder, flere penge
    og flere privillegier fra første dag de slog sig ned i Danmark, mens
    danskere blev gjort til pariaer og 3. klasses borgere i deres eget
    land, det var utænkeligt.

    Dengang kunne man tale om et yndigt land, et rart samfund og en ægte
    rets- og velfærdsstat. Det kan man nok ikke ret meget længere.

    Snart kan vi have totalitære tilstande både i Østen og Vesten. Et samfund
    med lande hvor staten ikke er borgernes allierede og gode ven, men borgernes
    ridefoged, plageånd og fjende.

    1. E. Frederiksen

      Bent A, Uhyggeligt, men hvor har du ret.
      Ja, vi har desværre også store problemer i Danmark med den regering.
      Lige nu oplyses det desværre, at en begyndende invasion er begyndt i Ukraine
      U H A

    2. Jytte Harkjaer

      Godt skrevet. Og godt at se bevidsthed om hvad Klaus Schwab og Globalisternes plan for os verdensborgere er. Det er på høje tid, at folk indser at vi er midt i et kæmpe drama, der kan ende helt galt. Som det så tydeligt ses i Canada, Australien osv. i dag.

    3. Katja Skands Sjelle

      Spot on! Vel skrevet 🙂

  4. Jette

    Enig.
    Grunden til at alting går rive galt i vesten, er neiop den manglende pistol eller testosteron-
    om man vil. Vesten er styret af pladderhumanister – der har alt for travlt med at pudse glorien, når ikke lige de har hovedet oppe i egen roev!
    Det var en skam at Trump måtte gå – det havde set anderledes ud, hvis han sad i det hvide hus.

  5. Bent A

    PS: DF kunne have vendt udviklingen. Men parti-spidserne svigtede
    hele vejen igennem. Men måske partiet nu kan rettes op? Bortset fra
    Martin Henriksen er det vist kun slappere der har meldt sig ud.

  6. Bent A

    PS: DF kunne have vendt udviklingen. Men parti-spidserne svigtede
    hele vejen igennem. Men måske partiet nu kan rettes op? Bortset fra
    Martin Henriksen er det vist kun slappere der har meldt sig ud.

  7. Magga

    Et spejl er blevet holdt op foran Vesten, og gad vide, om ikke det for altid er lykkedes Vladimir Putin at aflive begrebet “fredsbevarende” styrker?

    I betragtning af hvor mange dårlige erfaringer vi har med den slags, må Putin have moret sig kongeligt, da han fandt på at bruge det om sit eget forsøg på at udvidde interessesfæren.

    Jeg har stor tiltro til, at de af Putins stenrige venner, der i mange år har foretrukket at bo i England og pleje deres økonomiske og romantiske interesser for et Downton Abbey agtigt liv, snart vil røre på sig, for de synes ikke interesseret i at tage hjem til Moskva Boris Johnson virker ret ovrbevist om det og boltrer sig som en fisk i vandet, da alt hvad der kan vende opmærksomheden bort fra hans egne problemer naturigvis er velkomment.

    Der er faktisk ikke tvivl om. at disse russere er lykkedes med at involvere sig heftigt i britisk forretningsliv og society via ejendomshandler, banker og på børsen. De har endda markeret sig så kraftigt, at deren gøren og laden – omend modstræbende . er blevet en del af Tatlers indhold.

    Wikipedia: “Tatler is a British magazine published by Condé Nast Publications focusing on fashion and lifestyle, as well as coverage of high society and politics. It is targeted towards the British upper-middle class and upper class, and those interested in society events. (…) Tatler is also published in Russia “

  8. Henrik Wegmann

    Jeg har ikke noget specielt indblik i graden af demokrati i Rusland og ej heller i den kontrol, som Dumaen og Putin måtte have med medierne.

    Men det har jeg med graden af demokrati i Danmark og Statens kontrol med medierne her. Og jeg tvivler på, at vi har noget at lade russerne høre. Specielt ikke på mediefronten, hvor stort set alle medier er helt eller delvist financierede af Staten.

    Putin er valgt på demokratisk vis og er bredt respekteret i hele Rusland. Det står i skærende kontrast til Danmark, hvor kun få politikere bliver positivt tilvalgt og næsten ingen er respekterede. Her bliver politikere kun valgt, fordi deres konkurrenter bliver fravalgt. Det samme gør sig gældende i det meste af Vesteuropa. Hvem kan nævne en politiker i Vesteuropa, der er bredt respekteret i sit land?

    Og medierne? De to toneangivende, DR og TV2, er begge Statsdrevne. Det minder jo mere om det hedengangne Sovjet end det nuværende Rusland. Det samme kan man sige om skattetrykket og den personlige frihed. Det smager grumt af socialisme.

    Det er som om, at Sovjetunionen stadig lever. Men blot er flyttet vestpå.

    1. Piotr

      @ HW.
      “Putin er valgt på demokratisk vis og er bredt respekteret i hele Rusland”.
      NEJ! HW.
      Putin er ikke valgt på demokratisk Vis! Langt fra. De oppositions politikere der turde at stille op mod Putin´s regime, blev enten smidt i fængsel eller forsøgt forgiftede.
      De kunne end ikke få deres navn på stemmesedlen, men Putin høstede alligevel deres stemmer.
      Putin er sikkert respekteret af de “gamle” russere, der har oplevet Sovjetunionen i 60érne og 70´erne, men ikke af de unge russere i dag.
      Majoriteten af dem holder kæft af frygt for ikke at falde ud fra en balkon!

      Stem NB! SIAD!
      P.

  9. Skjoldungen

    Som flere skarpsindigt har påpeget, er situationen i Donbas ikke ulig vor egen konflikt om Slesvig-Holsten i årene 1848 – 1864. Blot med Rusland i rollen som Det Tyske Forbund og Danmark som Ukraine. Først besatte dansk militær hele Holsten, men holstenerne gjorde oprør og besatte så – med hjælp fra Tyskland og Østrig – begge hertugdømmer. Helt op til Kongeåen. Der skulle en verdenskrig til for at komme til fornuft, men omsider i 1920 løste man det tusindårige problem på civiliseret vis: en folkeafstemning.

    Desværre en folkeafstemninger i dag det værste vore magthavere ved, og derfor udelukket.

  10. Bent A

    Meget enig med Wegmann

    Danmark er nu en formynderstat, en stat lignende Mussolinis,
    et behandler samfund proppet med bureaukrati og nævenyttige
    hjælpe-foranstaltninger. Meget som borgerne selv kunne klare
    hvis de ikke skulle betale 80% i skat (incl. moms mv.) Og på
    adskellige områder bliver danskerne snydt, narret og direkte
    tyranniseret/terroriseret.

    Hvad de almindelige russere angår, har de det ihvertfald bedre
    end de menige svenskere.

    1. Magga

      Danmark er aldeles ikke en stat som Mussolinis Italien, og svenskerne har det langt, langt bedre end russerne, både hvad angår demokrati og økonomi.

  11. Bent A

    Det med Holsten og Slesvig er blot eet blandt hundredvis af
    eksempler, på hvordan det går når man tillader fremmede
    folkegrupper at sive ind i ens land. Det ender med guerilla-
    krig eller regulær og brutal krig. Sønderjyderne betalte for
    magtelitens dumheder, bl.a. ved at ca. 12000 unge danskere
    mistede livet i 848-50, 1864, 1. og 2. verdenskrig. Det er
    sandsynligt at Bismarck havde tabt krigen i 1864 hvis Dan-
    mark havde været ordentligt forberedt, men som sædvanlig
    var forsvaret blevet forsømt på det groveste. En dansk sejr
    kunne have ændret verdenshistorien. De danske
    soldater var tapre, men blev svigtet af den
    københavnske “elite”.

    1. Magga

      “Det med Holsten og Slesvig er blot eet blandt hundredvis af
      eksempler, på hvordan det går når man tillader fremmede
      folkegrupper at sive ind i ens land”

      Læs op på din Danmarkshistorie. Du har skrevet noget vrøvl.

      Den ultrakorte og stærkt forenklede version er den, at Slesvig og Holsten var hertugdømmer og ikke en del af kongeriget Danmark.

      Den røvede kongedatter, som vi fik tilbage, var Nord Slesvig, hvor de dansksindede var i flertal, mens Syd Slesvig, der gik til Ejderen, blev tysk. Holstenerne hældede altid mod den tyske kultur og efter Napoleonskrigene mod Det tyske forbund, der blev dannet på Wienerkongressen og bestod af 38 stater (34 fyrstendømmer og 4 bystater). Forbundet afløste Det Tysk-Romerske Rige, og forbundets to vigtigste medlemmer var Preussen og Østrig. Det tyske forbund var en forløber for det Tyskland, vi kender i dag-

      Måske er det i virkeligheden den bedste løsning, hvis de to ukrainske udbryderstater bliver Ruslands buffer mod Ukraine, og selv om mange kommer i klemme, så forekommer det mig at være mere ønskeligt end den fiasko vi var medansvarlige for i Kosovo, da Nato lagde op til et nyt muslimsk Storalbaninen og yderligere udrensninger af serbere.

  12. Bent A

    Også meget enig med Jette. Pladderhumanisterne pudser
    deres indbildte glorier uafbrudt. Men reelt er de skinhellige
    “humanister” en samling radikale fantaster og anti-danske
    ekstremister, hvis tankesæt og ideologi kan ende i folkedrab.
    Alt i alt er der ingen godhed at finde i deres politik. Der er
    snarere tale om idioti og forræderisk ondskab.

  13. Bent A

    Der skete en langsom og snigende fortyskning af de
    sydlige dele af Danmark i 1700- og 1800 tallet. Man
    fik ikke gjort noget effektivt ved det, og det endte så
    med oprør og krig.

  14. Sæbekassebiler kører uden co2

    Kan man ikke sige at vi også
    har fået “jerntæpper” i form af medier der spærrer borgerne
    ude fra de virkeligheder og sandheder borgerne har brug for
    at iagttage, hvis de vil være med til at påvirke samfunds-
    udviklingen på demokratisk vis.

    Men i denne tid kan man nemt finde ud af at MSM systematisk
    fortier og fordrejer hvad der foregår i Canada og USA . Det er
    meget overbevisende hvad net-aviserne fortæller om at Canada
    på få uger er gået fra demokrati til diktatur. Og om at USA er ved
    at blive til en politistat. Det dækkes stort set ikke af MSM. Og
    der er mange andre eksempler på fortielse og vildledning.

    MSM skjuler efterhånden utallige
    vigtige oplysninger for læserne, lytterne og seerne.

    Derfor er vi ved at leve i et teater-demokrati. For i de senere år
    er mængden af misinformation nærmest eksploderet. For fem
    eller ti år siden ville man næppe have tiet Canada ihjel. Og
    “vaccine”-skandalen var nok ikke blevet fejet ind under
    gulvtæppet. Osv.

  15. Thomas Poulsen

    Spændende artikel, hvor man også får noget historie knyttet på, det gør vi ikke når man ser eller læser MSM-nyheder.

    I de gode gamle dage var Vesten det sted hvor demokratiet havde de bedste vilkår og skulle man vælge system så var valget klart. Er du med vesten eller vil du vælge Sovjetunionen? Svaret var enkelt og entydigt.

    I dag er tingene ikke helt så tydeligt længere, nuvel, der er ikke ligefrem et spirende demokrati i Rusland eller mange af de andre tidligere sovietrepublikker, men hvad når vi drejer kameraet over på os selv?

    Her i Danmark plaprer statsmedierne som med en tunge, sager ses konsekvent kun fra en vinkel, en vinkel som stammer fra CNN, New York Times, Washington Post, Ritzau m.fl., vor tids Pravda (sandheden).

    Oven over dette svæver EU, med kommissionen aller øverst, vor tids politbureau, med privilegier, særlig lav skat, særlige tillæg(blyantspenge), særlige skoler til afkommet osv.

    Under programmer og projekter som “Den demokratiske samtale” indføres der mere censur, selvom titlen netop peger på det modsatte, hvilket bringer minder om DDR frem, som var mestre i princippet, “det er præcist det modsatte af hvad vi kalder det.”

    Måske er det ikke så oplagt hvem, det er de gode og de onde længere.

  16. Elizabeth

    CIS (Commonwealth of Independent States)

    I den seneste tid har “commonwealth” fået en helt ny, gruopvækkende betydning:

    http://www.cisstat.com/eng/cis.htm

  17. Jytte Harkjaer

    Jeg ser noget anderledes på situationen Ukraine/Rusland.

    For mig at se er det et kæmpe problem, at så få af verdens borgere er opmærksom på, at Rothschilds ejer så godt som alle banker i verden – selv om vi kalder dem “Nationalbanker”.
    Putin har smidt dem ud af Rusland 🙂 Det tæller temmelig godt på pluskontoen i mine øjne. Han er tydeligvis opmærksom på The Cabal/Deep State/Globalisternes plan om verdensherredømme og han fører samme kamp som Trump: At dræne sumpen og give landet tilbage til We the People.

    Og Ukraine har en temmelig stor og dyb sump! Som Clinton, Obama, Soros og Biden har brugt til hvidvaskning af penge i årtier.
    Resident Biden og hans korrupte administration har forudsagt “Rusland vil starte krig” i månedsvis – godt hjulpet af Deep State ejede MSM, der som sædvanlig projicerer. For det er jo dem, der vil starte en krig. De hader Putin – som de også hader Trump. For de er jo en del af den sump, som både Trump og Putin vil dræne.

    Donetsk og Luhansk vil ikke være en del af det korrupte Ukraine. De vil være selvstændige, hvilket Putin har anerkendt.
    Officiel udtalelse fra Russisk militær: “We are using advanced weapons to attack military defense systems, military airports and the Ukrainian Air Force. The civilian population is not in danger and there are no shelling of cities ”
    Ukrainske styrker trækker sig nu tilbage fra de områder, der hører til de nye republikker Donetsk og Luhansk. Rusland gør arbejdet for dem!

    USA og Nato har villet ha en krig i månedsvis. Putin har nu gjort det umuligt for dem.
    Så dermed står Residenten & Co med endnu et flop, endnu et forsøg på at aflede, som ikke lykkedes. Aflede fra Durham Spygate sagen, som ser ud til at kunne nå helt op til Clintons, Obama og Biden.
    Den sag er en bombe – og MSM vil ikke røre den med en ildtang.
    Gad vide hvilket afledningsmanøvrer de nu vil forsøge sig med.

    1. Thomas Poulsen

      Vel talt og lige på kornet. Tak.

      PS har du lagt mærke til at dødssygdommen Covid pludselig er forsvundet helt ud af MSM!

      1. Jytte Harkjaer

        Det er mig ufatteligt, at de kunne malke den scam i 2 år!!!
        Hvis man ser på Event 201 hjemmesiden, punkt 8 recommendations, så fremgår det, at medierne skal følge regeringslinjen og al kritik – også på sociale medier – skal benævnes “misinformation” – og censureres.
        Hvor vred jeg end er over det, der er foregået i 2 år, så må jeg tage hatten af for deres forberedelse.
        De prøvede i 09 med Svineinfluenzaen, men medierne var ikke under tilstrækkelig kontrol, så “vaccinerne” blev stoppet, da der var en brøkdel af de skader vi ser nu.
        Men denne gang har de medierne i kort snor og mundkurv. Så selv om WHO for 8 mdr siden – og CDC for 6 måneder siden – var fremme og sige, at PCR-testen gav en høj procent falske positive, tja, så fortsatte Danmark ufortrødent med at bruge den test, som Gates leverer “the swap” til. For de informationer blev jo ikke bragt i danske medier.
        Og samme Gates sagde forleden, at “desværre” har Omicron varianten destrueret Covid-19.
        Hvilket de selvfølgelig heller ikke siger i danske medier.
        Gates sagde i samme interview, at der vil komme en ny virus.

        “Vaccinerede” tester jo positiv for både HIV og Ebola, alt efter hvad batch-nummer, de har modtaget.
        Jeg hørte dr Judy Mikovits forleden advare om, at hvis deres næste skrækkampagne er Ebola, så skal vi ikke bide på krogen – for Ebola smitter ikke! (og det siger de jo nok heller ikke i MSM)

        1. Thomas Poulsen

          Du har ret, der er mere på vej og noget som der er gode billeder i, blødende mennesker, der falder om på gaden. Ufatteligt at vores ” journalister” er så elendige.

        2. Bodil Kragh

          Tak Jytte Harkjaer, fordi du har sat dig ind i, hvad der virkelig foregår.
          Jeg har større tillid til Putin og Trump end resten af verdens nuværende og tidligere ledere. De to har modet og hjernen til at sige fra over for de magtsyge (og sindssyge) pengemænd.
          NWO/The Great Reset med “dyrets mærke” er profeteret i Bibelen, så det er uundgåeligt. Vores eneste redning er Skaberen. Kun Jesus Kristus kan frelse os fra den forfærdelige trængselstid, som er på vej.
          Gud’s fred og godt mod ❤️

          1. Jytte Harkjaer

            <3

  18. Undskyld mig Asger Aamund, men med dit Ukraine indlæg og sammenligningen med Sønderjylland forekommer du mig som en “gammel sur stodder”, der har specialiseret sig i aparte holdninger.

    Du kan ikke sammenligne folkestemningen i Ukraine med folkestemningen i Sønderjylland.

    På nær de ekstremt østlige dele af Ukrine i Dombas regionen – der er domineret af immigrerede russere – ønsker ingen i Ukraine sig ind under Putins Rusland.

    Din sammenligning er faktuelt forkert. Sønderjylland (Slesvig-Holsten) var en del af det tabende stortyske rige, mens Ukraine er en selvstændig stat, der er anerkendt som sådan af verdenssamfundet.

    Og med tanke på Stalins forbrydelser mod Ukrine med ca. 3,5 milloner døde ukrainere (https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor), nærer de færreste ukrainske familier varme følelser overfor Rusland.

    Jeg fatter ikke, at du som fornuftsmenneske Aamund, kan skrive sådan en gang notorisk vås!

    Når du f.eks skriver: “Det blødende nationale russerhjerte vil derfor gerne have Ukraine tilbage i folden på den ene eller anden måde.”

    Er der ikke langt fra at du kunne skrive:

    “Det blødende nationale tyskerhjerte vil derfor gerne have de oldgamle tabte tyske provinser i Polen og Østpreussen tilbage i folden på den ene eller anden måde.

    Her er tyskerne heldigvis blevet langt klogere end du er!

    1. Det er en kendsgerning, at Ukraine siden 1653 – frivilligt – har været en del af Zarens Storrusland, og at Ukraine var medstifter af Sovjetunionen i 1922, hvilket knytter Ukraine sammen med Rusland i et historisk fællesskab. NATO har haft 30 år til at optage Ukraine som medlem, men har ikke villet gøre det. Og grunden fik du svaret på i morges. Ukraine er en suveræn stat, men ligger i den russiske interessesfære, hvilket giver visse begrænsninger i suveræniteten. Ligesom Cuba ligger i USA’s interesseområde og ikke kunne være en del af Sovjetunionens forsvarsalliance. Som nabo til en stormagt kan livet være hårdt.

  19. Magga

    Vladimir Putin er i færd med at skrive sit eftermæle, og vi har undervurderet størrelsen af hans forfængelighed.

    Unge russere har heldigvis i flere byer været på gaderne med ukrainske flag og skilte med “No War” og tak for det. Især at teksten var engelsk.

    Mange har dagen igennem lidt store økonomiske tab, det er ikke tidspunktet, hvor man skal tjekke sin eventuelle aktieportefølje undtagen for en kort bemærkning. Så at sige alt er jo i lodret fald. Det skulle være ganske vist, at russiske rigmænd allerede først på dagen havde tabt et trecifret antal milliarder, og jeg håber, at Putin bliver væltet indefra .

    Om Ukraine fortæller Wikipedia om stærke nationale bevægelser i 1800-tallet som mange andre steder i Europa. Dengang gik Europa jo til Ural.

    “I det 19. århundrede begyndte en national bevægelse at udvikle sig i det nuværende Ukraine. Det afviste ideen om det treenige russiske folk af storrussere, mindre russere og hviderussere, som blev foretrukket af tsarregeringen, og stræbte efter dannelsen af ​​en “ukrainsk” nation og som det endelige mål en nationalstat. (…)

    I anden halvdel af det 19. århundrede blev den ukrainske nationale bevægelse undertrykt af myndighederne ved at forbyde skoler og visse politiske publikationer på det ukrainske sprog (dengang kendt som den lille russiske dialekt). Derfor flyttede den nationale bevægelses fokus til det østrigske Galicien, hvor ukrainerne (ruthenerne) i modsætning til Rusland blev anerkendt som nationalitet. I konkurrence med den “ukrainske” identitet var en “lille russisk” identitet, der var mere orienteret mod Rusland.”

  20. Henrik Wegmann

    Og hvis det står på Wikipedia………….

    1. Magga

      For mig var det nemmest at henvise til Wikipedia, men for min skyld kan du søge oplysninger hvor som helst, hvis du altså ønsker andet end vrøvlet fra Document og Snaphanen, som styres fra nordamerikanske jødiske fonde og Israel.

      Læs om Lenins bekæmpelse af kulakkerne, om hungersnød, kannibalisme og meget andet forfærdeligt, hvis du tør. Skandinaver var meget involveret i hjælpearbejde under Fridtjof Nansen, der sendte Vidkun Qisling som sin højest bemyndigede, kendte danskere var der også.

      Den norske professor emeritus Hans Fredrik Dahls store biografi om Quisling findes på danske biblioteker og giver et rystende indblik i forholdene i Ukraine under hungersnøden i 1920’erne, men der mangler ikke litteratur om emnet, så det er bare at gå i gang med at blive klogere. Som sagt hvis det har nogen interesse.

  21. H Andersen

    Danmark kan blive udgangspunkt og springbræt for USA-angreb
    på russiske styrker, efter Mette Minks kovending i forhold til
    70 års nej til fremmede styrker på dansk jord.

    Putin har advaret om at hvis nogen udefra blander sig i krigen
    mellem Rusland og Ukraine, kan modsvaret blive angreb der vil
    forårsage enorme og aldrig før sete ødelæggelser.

    Spiller Mette Mink hasard med Danmarks sikkerhed? Rusland
    råder over massevis af raketter, fly og bomber. Herunder
    atombomber.

    ………………………………………………

    Nogle bloggere her fører sig frem med agressive person-angreb,
    selvom de kunne nøjes med argumenter. Nedladende og nedgørende
    fornærmelser overfor andre bloggere der aldrig har generet en,
    burde føre til at man fik karantæne to-tre måneder eller mere.

  22. H Andersen

    Danmark kan blive udgangspunkt og springbræt for USA-angreb
    på russiske styrker, efter Mette Minks kovending i forhold til
    70 års nej til fremmede styrker på dansk jord.

    Putin har advaret om at hvis nogen udefra blander sig i krigen
    mellem Rusland og Ukraine, kan modsvaret blive angreb der vil
    forårsage enorme og aldrig før sete ødelæggelser.

    Spiller Mette Mink hasard med Danmarks sikkerhed? Rusland
    råder over massevis af raketter, fly og bomber. Herunder
    atombomber.

    ………………………………………………

    Nogle bloggere her fører sig frem med agressive person-angreb,
    selvom de kunne nøjes med argumenter. Nedladende og nedgørende
    fornærmelser overfor andre bloggere der aldrig har generet en,
    burde føre til at man fik karantæne to-tre måneder eller mere.

    1. Thomas Poulsen

      Sådan er det jo desværre ofte, en slags “vejvrede” på nettet.

      Bortset fra det så har du en pointe, netop Danmark med vores interessante geografiske placering bør holde meget lav profil. Det har minken så bare ikke forstået.

    2. Magga

      H. Andersen,

      Du holder dig ikke tilbage fra at omtale statsministeren med et smædenavn, men tåler ikke, kritik af bloggere, der i mange år har ført sig frem med giftige smædekampagner. Noget af det første var Eurabia kampagnen fabrikeret af en Mossad agent og hans ægtefælle og ukritisk brugt af den såkaldte Fjordman, der uden sammenligning blev Breivik store idol og inspiration, hvilket Breiviks mor har oplyst.

      Så var der Pamela Gellers og Robert Spencers “birther kampagne” mod Obama, hvor der blev fabrikeret falske fødselsattester, og Lars Hedegaards og Spencers ondskabsfulde skriverier om, at Obama i virkeligheden er muslim. Der er blevet brugt millioner af dollars på disse skidne kampagner og retssager, og de er altid rettet mod et publikum, der hverken er tynget af viden eller selvstændig tænkning.

      Tommy Robinson blev smuglet illegalt til USA af Pamela Geller, hystaden Ezra Levant er her og der og alle vegne med sine hovedløse kampagner. Det hele sluges råt af nogle få skandinaviske bloggere og Trykkefrihedsselskabet.

      Det seneste er smædekampagnen om, at den canadiske premiereminister Trudeaus mor blev besvangret af Fidel Castro, og at Trudeau derfor ikke er sin fars søn. Den historie er brugt af Trykkefrihedsselskabets satiretegner Niels Thomsen, se selv efter. Nu forholder det sig omodlertid sådan, at Trudeaus far også var premiereminister, og der findes derfor en masse fotografier af ham. Sammenligner man profilbilleder af far og søn, ser man de samme træk, næse ører m.m. gå igen.

      Det er ikke nødvendigt at udelukke mig eller give mig karantæne, jeg har alligevel ikke tid til at skrive mere og ingen interesse i at blive viklet ind i hjernedød og ondskabsfuld sludder i kommentarerne. Asger Aamund kan tage mine kommentarer som en undren over, at han er kommet i så giftigt selskab, og det er jeg ikke den eneste, der undrer mig over. Hvis pressen begynder at skrive om disse forhold, vil det heller ikke gavne Pernille Vermund.

      Jeg synes ikke, at de slags hører hjemme i Danmark og da slet ikke styret fra udlandet og vha. andres penge. Jeg er bl.a. historiker og vil ikke undskylde, at jeg ikke er dum nok til at hoppe på alle konspirationsteorierne og lægge mig fladt for Janteloven.

      1. P. Skov

        Tak for indsatsen, Magga!

      2. Træt

        Just-in Castreau ligner da ikke grimrianen Pierre Trudeau, men derimod Fidel Castro.

        Hvad du ellers har hevet ud af din røv/løgnepressen – same shit, kan kun overbevise dig selv og andre, der er hjernevasket af gammelmedierne.

      3. Michael Andersen

        Her er hvad Obama selv mener:

        I am one of them
        “We will convey our deep appreciation for the Islamic faith, which has done so much over the centuries to shape the world — including in my own country. The United States has been enriched by Muslim Americans. Many other Americans have Muslims in their families or have lived in a Muslim-majority country — I know, because I am one of them” (Applause.)

        https://obamawhitehouse.archives.gov/the-press-office/remarks-president-obama-turkish-parliament

  23. Bent A

    Magga har åbenbart ikke forstået at det med Trudeau og Castro var satire.
    Og Fjordmann har vist ikke gjort sig “skyldig” i andet end at advare mod fremmedinvasionen. Og Obama Hussein har ført en politik som gavnede
    Kina, Afrika, Clintons, democraterne, muslimerne og BLM, men næppe menige hvide amerikanere.

    Magga kan vist heller ikke lide Tommy Robinson. Og Israel har
    han vist også et anstrengt forhold til.

    Piotr’s skepsis overfor Magga er vist fuldt ud berettiget.

    En ekstra bemærkning: Selvom kulturforskellen mellem holstenere
    og danskere i 1800-tallet var ret lille, førte den alligevel til krig.

    Hvad tror man så den enorme kulturforskel mellem jihadister og danskere
    vil ende med? Fuld harmoni, glade dage og langvarig fred?

  24. Bent A

    Bare uenigheder har nu ført til KRIG mellem Rusland og Ukraine.
    Og verdenshistorien viser at ofte skal der ikke meget til
    før det ender rivende galt.

    Tænk på de to pistolskud som førte til to verdenskrige med
    over 200 millioner ofre.

  25. Bent A

    De ret nedladende kommentarer til Asger Aamund er
    da mildt sagt fejlplacerede, og vidner kun om at de
    kritiserende ikke er så saglige og vidende som de
    burde være.

  26. Michael Andersen

    Årsag eller konsekvens?

    Enhedslisten ville for nylig demonstrere foran den amerikanske ambassade men moderpartiet sagde nej. Så trak man sig fra den demonstration man selv havde taget initiativ til og meldte ud at man ville kritisere Rusland.

    Obama og Biden fyrede de dygtigste og skarpeste officerer i det amerikanske forsvar, flere hundrede fra topgeneraler og ned. Andre officerer blev i stort antal afskåret fra forfremmelse.

    I NATO er der kreativitet i opstillingen af regnskabet til de 2 procent og manglende betaling. Danmark betaler 1,2 procent og Tyskland blev på et tidspunkt præsenteret for en regning på 2.500 milliarder danske kroner i manglende betaling.

    Når Enhedslisten ikke længere ser amerikanerne som fjender og de skarpeste hjerner er fjernet fra det amerikanske forsvar, samtidig med at NATO nærmest kun fungerer af navn, hvad er så årsag og konsekvens i forhold til det vi nu oplever?

    Er Rusland virkelig årsag til det vi oplever eller er det vi oplever i virkeligheden konsekvensen af en bevidst ført politik i USA og Europa?

    Med tabet af Afghanistan har USA og NATO sat gang i en proces. Kineserne lurer og man gør klogt i at huske deres forkærlighed for Taiwan i samme kortfarve som det kinesiske moderland.

    Hvad er egentlig årsag og hvad er i virkeligheden konsekvens?

  27. Jytte Harkjaer

    Jeg tænkte, at nogle måske er interesseret i at læse fuld udskrift af Putin tale i går. Jeg finder det helt rimeligt, at han forholder sig kritisk til NATO, FN og USA.
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-02-24/full-transcript-vladimir-putin-s-televised-address-to-russia-on-ukraine-feb-24
    https://ildspor.wordpress.com/2022/02/24/putins-uforkortede-tale-pa-dansk/

    1. Michael Andersen

      Man kan også læse hvad amerikanerne mener:

      A Harvard Center for American Political Studies-Harris Poll released Friday revealed that 62 percent of respondents believe Putin would not have invaded Ukraine if Trump were still president. Breaking down the numbers along party lines, the poll found that 85 percent of Republicans and 38 percent of Democrats held that belief.

      More than half of Americans believe Putin is taking advantage of President Joe Biden’s weakness.

      En af de mest likede kommentarer:

      “Then you have Biden’s anti-fossil fuel policies which helped drive oil and natural gas prices to the high levels we have today. Knowing full well that Russia is major exporter of both. Prices that are literally financing Putin’s war on Ukraine”

      Venligst

      Poll: 62 Percent of Voters Say Putin Would Not Invade Ukraine if Trump Were President
      Breitbart 25 Feb 2022

      1. Laurits Nielsen

        Trump har for at understrege iført sig den orange krigsmaling i ekstra store mængder, og hans nikkedukke Tucker Carlson er helt ude i hampen med sin barnagtige logik:

        “Tucker: It may be worth asking yourself… why do I hate Putin.. Has Putin ever called me a racist? Has he threatened to get me fired for disagreeing with him? pic.twitter.com/0jlXfS0PYy
        — Acyn (@Acyn) February 23, 2022

        “Budskabet var klart: Putin er ikke jeres fjende, kære seere. Fjenden er de woke demokrater og deres forbandede cancel culture.

        Dagen efter kaldte Tucker Carlson Ukraine for en »klientstat,« der reelt kontrolleres af USAs udenrigsministerium.

        Det lød som russisk statspropaganda i en af USAs mest sete nyhedsudsendelser”, skriver Berlingske.

        1. Michael Andersen

          Biden administrationen har givet flere våben og mere udstyr til Taliban end til Ukraine

          Det kan aldrig være vælgernes ansvar, at politikerne tørrer dem

          AWAKE
          not WOKE

      2. Tveskæg

        Boris Johnson er den europæiske statsleder, der stærkest har opfordret til at tage fløjlshandskerne af overfor Putin. The Times¨gudsbenåede satiretegner Peter Brookes har som ofte før beskrevet situationen med få streger:

        Putin troner med bar mave på en tank med armene indsmurt i blot til over albuerne. Macron løber rundt i baggrunden og ser vred ud men foretager sig intet. Boris Johnsons i trind figur har stillet sig foran tanken med udstrakte arme for at standse den, mens en kælen Jo Biden står med en buket tulipaner og putter blomsterne ind i kanonløbet,

        1. Michael andersen

          Det handler til dels om amerikanerne og deres meninger. Det der reelt er interessant er om et tilsvarende udsnit af befolkningerne i England og Frankrig mener det samme om deres leder som befolkningen i USA? Måske du kunne undersøge det?

          Venligst

          Ps. Der er først valg i Rusland om 4-5 år og derfor ligger Rusland længere ude i tidshorisonten.

  28. Der var et yndigt land

    OT: Er Danmark stadig en retsstat?

    Læste om en 15 årig dansk drenge som fik 8 års fængsel
    for i selvforsvar, hvor han var ved at blive stukket ned af
    en araber, forsvarede sig så araberen omkom. I en anden
    sag blev en dansk dreng slået ihjel af tre arabere. Og det
    var slet ikke selvforsvar. Men de slap med 1 år, 1.2 år og 0.5 år.

    Altså en ca. ti gange hårdere
    straf til den danske dreng.

    Ok, det er en cirka gengivelse af to forskellige sager, men
    at der gives kæmperabatter til indvandrere, er tydeligt. Alle
    mulige formildende omstændigheder indsamles og indregnes.
    Omvendt når det er en dansk dreng. Så regner det med
    fordømmelse og forargelse, og den store hammer tages i brug.
    Selvom det var selvforsvar, og den 15 årige også blev
    alvorligt såret.

    Det er apartheid, grov diskrimination og oprørende
    uretfærdighed.

    1. Michael Andersen

      Mener du det her?

      OT: Er verden stadig en retsstat?

      Læste om Rusland som får evigt fængsel
      for selvforsvar, forsvarede sig så fjenderne omkom. I en anden
      sag blev Irakere slået ihjel af USA. Og det
      var slet ikke selvforsvar. Men de slap billigt.

      Altså hårdere
      straf til Rusland.

      Ok, det er en cirka gengivelse af to forskellige sager, men
      at der gives kæmperabatter, er tydeligt. Alle
      mulige formildende omstændigheder indsamles og indregnes.
      Omvendt når det er Rusland. Så regner det med
      fordømmelse og forargelse, og den store hammer tages i brug.
      Selvom det var selvforsvar.

      Det er apartheid, grov diskrimination og oprørende
      uretfærdighed.

      1. Michael Andersen

        Tak:-)

    2. Thomas Poulsen

      Der gives ikke kæmperabatter til invaderer, men rabatter til unge gerningsmænd og da arabere, negere osv. debuterer i en yngre alder end vesterlændinge (som generelt er langt mindre kriminelle) også hvad angår grov personfarlig kriminalitet så får man let indtryk af det du anfører med rabatten.

      Problemet er dog stadig det samme.

  29. Der var et yndigt land

    Nå, der var vist også noget med en dom på 2 år, men han
    bliver vel prøveløsladt om ca. 1 år. Ingen blev udvist.

    1. Thomas Poulsen

      Prøveløsladelse sker tidligst efter 18 måneder.

  30. Asger Aamund, tak for svaret.

    I din respons http://aamund.dk/?p=641#comment-4558 på mit indlæg http://aamund.dk/?p=641#comment-4556 skriver du:

    “Det er en kendsgerning, at Ukraine siden 1653 – frivilligt – har været en del af Zarens Storrusland, og at Ukraine var medstifter af Sovjetunionen i 1922, hvilket knytter Ukraine sammen med Rusland i et historisk fællesskab.”

    Jeg kender ikke til Ukraines historie efter 1653, men med de samme argumenter som du anvender, kan Danmark i dag generobre Skåne, Halland og Blekininge, som har været ærke danske, indtil vi måtte afstå landsdelene til svenskerne i hhv. 1645 (Halland) og 1658.

    Hallelujah!

    Mht. nyere historie, så var Ukraine – modsat hvad du påstår – ikke FRIVILLIG medstifter af Sovjetunionen. Jeg citerer fra historien efter WW-I:

    “The two Ukrainian states proclaimed their union in early 1919, but independence was short-lived, as they immediately found themselves in a three-way struggle against troops from both Poland and Russia.

    The Ukrainian government briefly allied themselves with Poland, but could not withstand the Soviet assault.

    In 1922, Ukraine became one of the original constituent republics of the Union of Soviet Socialist Republics (U.S.S.R.)”

    Du bedriver historieforfalskning, når du giver indtryk af, “at Ukraine var (frivillig) medstifter af Sovjetunionen i 1922”.

    Og modsat hvad du skriver i din falske metafor om dele af Sønderjyllands tilbagevenden til Danmark, så stemte mere end 90 % af befolkningen i Ukraine i 1991 for (gen)oprettelsen af den ukrainske stat.

    Selv i Donbas regionen var der et klart flertal for oprettelsen af Ukraine.
    —–
    De sidste dages sørgelig hændelser viser klart, at de færreste ukrainere ønsker sig indlemmet i et storrussiske rige endsige gjort sig til en lammetævet versal stat.

    Den enevældige despot Putin er omgivet af spytslikkere og har bildt sig selv ind (hvem i inderkredsen tør modsige ham?), at russiske tropper ville blive hilst velkommen i Ukraine.

    Der har han taget grundigt fejl, og hans udtalelse om at den folkevalgte regering i Kiev er “en flok narkomaner og nazister”, viser ganske godt at det er ved at gå op for ham, og hvor desperat folkemorderen Putin er blevet.

    1. Jeg sammenligner jo ikke direkte Sønderjylland med Ukraine, men anfører, at der set gennem et russisk perspektiv er en duft af Sønderjylland over Ukraine-konflikten. Vi skal jo ikke glemme, at danske politikere ønskede efter første verdenskrig, at den danske grænse skulle gå ved Ejderen. Stormagterne besluttede fornuftigt at en folkeafstemning skulle fastlægge grænsedragningen. Der er jo ingen, der bestrider, at Ukrainerne med et stort flertal valgte selvstændigheden for 30 år siden, men en folkeafstemning i dag kunne meget vel bringe de omstridte østukrainske regioner tilbage til Rusland. Dine egne kilder skriver jo, at Ukraine var ‘constituent republic’, som betyder sitftende eller lovgivende. Man er vel ikke stifter, hvis man ikke ønsker at være det.

  31. Der var et yndigt land

    Thomas Poulsen

    Der er mange regler, men også mange undtagelser.
    Og jo, der gives kæmperabatter. Hvorfor vil du bortforklare det?
    Danskere diskrimineres efterhånden på talrige måder.

    1. Thomas Poulsen

      Jeg vil ikke bortforlare rabatterne blot forklare dem, bortset fra det så er jeg aldeles enig med dig

      God weekend.

  32. Michael Andersen

    Hvor ondt skal det gøre at være dansker?

    I de her tider mærker vi konsekvensen af partiernes overbudspolitik for at nå klimamålet. Priserne stiger på energi. For øjeblikket har vi en overbudspolitik i kølvandet på konflikten med Rusland. Fortsætter vi overbudspolitikken stiger priserne endnu mere.
    Vi har lagt alle æggene i en kurv. Ærgerligt men sandt.
    Ansvarlige politikere ville tage konsekvensen og erkende at klimapolitikken har slået fejl. Ansvarlige politikere ville undgå at gentage hysteriet og i stedet skrue ned for retorikken. Det er enten tid til omtanke eller et valg. Alternativet er at det kommer til at gøre ondt at være dansker.

    Vismænd vil ikke have 70 procents-mål i klimalov
    De økonomiske vismænd går nu imod, hvad regeringen og et næsten enigt folketing vil: At skrive målet om 70 pct CO2-reduktion ind i den kommende klimalov.

    I stedet bør politikkerne sætte det lange lys på og nøjes med at sigte efter klimaneutralitet i 2050, mener Det Økonomiske Råd, det der i daglig tale kaldes vismændene.
    Piopio 26. november 2019

    Valgkampen i 2019
    Før valgkampen i 2019 var det nemmere at tælle, hvor mange partier på Christiansborg, der støttede op om at sænke reduktionen af drivhusgasser med 70 procent i 2030. Der var nemlig to.
    Nu er der kun ét parti, der ikke støtter klimamålet, efter at Venstre-formand Jakob Ellemann-Jensen fra Folketingets talerstol i dag har meldt, at partiet nu også går ind for 70-procents-reduktionen.

    – Venstre støtter 70 procents CO2-reduktion i 2030.

    – Vi skal nedbringe CO2-udledningen – ikke flytte den.

    Samtidig skal den økonomiske udvikling følge med den grønne omstilling. Det kan sagtens gå hånd i hånd, uden at det bliver dyrere at være dansker, siger Jakob Ellemann-Jensen fra talerstolen i sin åbningstale.
    Dermed er det kun Nye Borgerlige, der ikke støtter klimamålet.
    DR 3. okt 2019

    1. Thomas Poulsen

      Har du fået en stor aconto regning på gassen?

      Det er kun begyndelsen du, bare vent til der er 40-50% elbiler, så stiger elprisen til hidtil usete højder.

      Daglige strømudfald bliver hverdag, især når dine naboer samtidigt sætter Teslaerne til opladning, så er det slut med at stege bøffer, som i øvrigt er blevet forbudt.

      Vi går imod lyse tider 😀

    2. Jette

      Men så er der jo kun Nye Borgerlige, som er værd at stemme på!

      1. Thomas Poulsen

        Også min konklusion, selvom jeg ikke er så vild med dem

      2. Tveskæg

        Det er ikke min komklusion.

        Dels er penge ikke alt, og dels kan vi ikke vide, hvilke partier, der stiller op ved næste danske folketingsvalg. Alt tyder på, at der bliver flere, end vi pt. kender partiprogrammerne for.

        I øjeblikket må vi gå ud fra, at Nye Borgerlige har gaflet til sig i meget stor stil fra DF, men DF er i færd med at knopskyde mindst et parti med Martin Henriksen som leder og sandsynligvis flere kendte tidligere DF folketingsmedlemmer, der kan trække mange stemmer tilbage fra NB. Henriksen virker mere stabil end Messerschmidt.

        Vi må også gå ud fra, at NB har gaflet hele Paludan-segmentet, da de jo ikke har andre steder at gå hen. Det er en ustabil flok, der har for vane at blæse med vinden og melde sig ud og ind af partier, og da en meget stor del af dem altid er på offentligt understøttelse, er det sandsynligt, at de vil foretrække en Martin Henriksen med socialdemokratisk tilsnit fremfor en Pernille Vermund med liberal pengepolitik.

        Paludan-segmentet afskyr jo det liberale som pesten, de har aldrig forstået det liberale, og alle velbjergede mennesker er i deres optik snyltere og snydere. De afskyr også offentligt ansatte, som de ikke mener servicerer dem godt nok.

        Bare læs Bent A.. Ole J, dværgene og Valiant, der minder voldsomt meget om hinanden. Jeg kan ikke se forskel. De er også fast inventar på Snaphanen, og hvis man forsøger at gå på dem for at få dem til at skrive om andet end muslimer, for eksempel økonomi, bliver man affærdiget med, at det er uden betydning, da muslimerne og “eliten” ødelægger os, hvis ikke vi samler kræfterne om at bekæmpe dem. De aner ikke, hvad borgerlighed er, de er ikke demokrater i deres væremåde og udgør et ustabilt og troløst wild card, der kan forsvinde som dug for solen. Og som sagt er penge for de fleste af dem noget, der automatisk går ind på deres bankkonti fra statskassen.

        Lars Hedegaard er ikke mere noget trækplaster for NB, det er tværtimod fordi han har givet talrige eksempler på ekstreme tankegange. Han forsøger at hverve DF vælgere til NB ved at påstå, at DF altid har været et arbejderparti, og desværre er Søren Krarup og Jesper Langballe ikke i stand til at tage kampen op om den sag. Deres drøm om, at partiet er nationalt konservativt er ganske vist heller ikke holdbar men snerper mere i retning af den småborgerlighed, som Pia Kjærsgaard har forsvaret.

        Der er masser af småhandlende og andre selvstændige i DF’s bedste forstand småborgerlige bagland. Men det kniber åbenbart med indsigt i kulturlivet, og jeg har stor forståelse for, at Marie Krarup er vred og ked af det over, at man kritiserer hende for at have påpeget et kulturelt fællesskab, med Rusland. Katharina d. Store var jo en af Oplysningstiden tidlige europæere, og mange af os er jo trods alt også vokset op med de store russiske forfattere og komponister.

        Og så ikle et ord om Potemkim, Odessa og Erdogans modvilje mod at lade russiske krigsskibe sejle ind i Sortehavet Skønt foruroligende er det jo, da Tyrket er medlem af Nato.

        Tiden vil vise, hvilke muligheder de politiske partier giver os at vælge imellem.

        1. Allan Frederiksen

          Tyrkiet vil bryde med alle internationale aftaler, hvis Erdogan blokerer for de russiske krigsskibe. Vi kan heller ikke blokere for dem i Storebælt eller Øresund. Disse stræder tæller som internationalt farvand, selvom de også er territorialt farvand.

  33. DE SYV SMÅ DVÆRGE

    Jacob Ellemann siger
    meget sludder. Han fremtræder mere og mere
    som en forvirret radikal klovn. Og han har åbenbart
    ikke sat sig ind i klima-problematikken eller solens
    og co2’s betydning.

    Michael Andersen har fat i noget. Det bliver dyrere
    og dyrere at være dansker. Og det kommer til at
    gøre ondt på de fleste. På tusinder kommer det til
    at gøre grufuldt ondt. Fordi Borgens samlede politik
    er hovedløs, kortsynet og menneskefjendsk.

    Men tilbage til det økonomiske. Statsbudgettet vil
    blive strammere og strammere fremover.

    Mink og tabt eksport: minus 15-20 milliarder kr. pr .år.

    Naturgas og anden energi: prisstigninger/tab på 20-25 mia. pr. år.

    Mindre eksport: tab på 25-30 mia. pr. år. (sanktioner)

    Cyberkrig: ?

    Aktier: ?

    Lukkede virksomheder i Rusland og Ukraine:
    Carlsberg, Mærsk, Flügger, Rocwool osv. Samlede tab: ?

    Mindre eksport til USA pgr. af kaos derovre: minus 10-15 mia. kr.

    Inflation: tab til forbrugerne: 10-25 mia.

    Højere renter: tab til husejere mfl. : 10-15 mia.

    Woke feminisme: samlede tab 25-50 mia.

    Indvandring, “integration”, forsørgelse og diverse: 150-200 mia. pr. år

    Krig mod co2 plus kunstige øer og andet vanvid: 100-200 mia. pr. år.

    Opretning af det forkrøblede forsvar: 18-20 mia. pr. år.

    Opretning af velfærd og sundhed: bliver nok ikke til noget.

    Generel recession: minus 20-25 mia.

    Skatteforhøjelser: tab til skatteyderne: minus 100-150 mia.

    Mere bureaukrati, lappeløsninger, luksusprojekter,
    og regnbuefarvede bænke og bygninger osv.: minus x-antal mia. kr.

    Global næstekærlighed med penge pakker til Afghanistan,
    de baltiske lande, Kina, Sydamerika, Ukraine og 35 lande i Afrika.
    Minus adskellige milliarder kr.

    Danmark vil ligesom Sverige blive fattigere og fattigere fra nu af.

    (tallene ovenfor er ikke nøjagtige og ret tilfældige, men een ting kan
    man være stensikker på: Det går den forkerte vej med Danmarks
    økonomi, velfærd, demokrati, kultur, frihed, fred og sikkerhed.

    Fordi kun få politikere og journalister ønsker det bedste for Danmark.
    Flertallet mener at vi danskere skal fordrives og vores land omdannes
    til et socialkontor for hele verden og til en islamiseret kopi af Afrika,
    Afghanistan og Mellemøsten.

    Også Klaus Schwab og WHF trækker i trådene.

    1. Jytte Harkjaer

      Gode pointer og godt skrevet, tak.
      Jeg kan tilføje, at Danmark har brugt 60 millioner om dagen på testning (med den pcr-test, der har tårnhøj procent af falske positive)

      De har travlt med at ruinere os – eller rettere forgælde os yderligere til Rothschild ejede banker. Schwab lægger jo ikke skjul på, at denne “pandemi” er en “opportunity” til The Great Reset. “You will own nothing and be happy”.

      Hvilket så iøvrigt forlængst er gennemført i Ukraine.

      Og Rusland er et af de få lande i verden uden et Rothschild ejet bank – for han smed dem ud 🙂

  34. De syv små dværge

    Jacob Ellemann siger
    meget sludder. Han fremtræder mere og mere
    som en forvirret radikal klovn. Og han har åbenbart
    ikke sat sig ind i klima-problematikken eller solens
    og co2’s betydning.

    Michael Andersen har fat i noget. Det bliver dyrere
    og dyrere at være dansker. Og det kommer til at
    gøre ondt på de fleste. På tusinder kommer det til
    at gøre grufuldt ondt. Fordi Borgens samlede politik
    er hovedløs, kortsynet og menneskefjendsk.

    Men tilbage til det økonomiske. Statsbudgettet vil
    blive strammere og strammere fremover.

    Mink og tabt eksport: minus 15-20 milliarder kr. pr .år.

    Naturgas og anden energi: prisstigninger/tab på 20-25 mia. pr. år.

    Mindre eksport: tab på 25-30 mia. pr. år. (sanktioner)

    Cyberkrig: ?

    Aktier: ?

    Lukkede virksomheder i Rusland og Ukraine:
    Carlsberg, Mærsk, Flügger, Rocwool osv. Samlede tab: ?

    Mindre eksport til USA pgr. af kaos derovre: minus 10-15 mia. kr.

    Inflation: tab til forbrugerne: 10-25 mia.

    Højere renter: tab til husejere mfl. : 10-15 mia.

    Woke feminisme: samlede tab 25-50 mia.

    Indvandring, “integration”, forsørgelse og diverse: 150-200 mia. pr. år

    Krig mod co2 plus kunstige øer og andet vanvid: 100-200 mia. pr. år.

    Opretning af det forkrøblede forsvar: 18-20 mia. pr. år.

    Opretning af velfærd og sundhed: bliver nok ikke til noget.

    Generel recession: minus 20-25 mia.

    Skatteforhøjelser: tab til skatteyderne: minus 100-150 mia.

    Mere bureaukrati, lappeløsninger, luksusprojekter,
    og regnbuefarvede bænke og bygninger osv.: minus x-antal mia. kr.

    Global næstekærlighed med penge pakker til Afghanistan,
    de baltiske lande, Kina, Sydamerika, Ukraine og 35 lande i Afrika.
    Minus adskellige milliarder kr.

    Danmark vil ligesom Sverige blive fattigere og fattigere fra nu af.

    (tallene ovenfor er ikke nøjagtige og ret tilfældige, men een ting kan
    man være stensikker på: Det går den forkerte vej med Danmarks
    økonomi, velfærd, demokrati, kultur, frihed, fred og sikkerhed.

    Fordi kun få politikere og journalister ønsker det bedste for Danmark.
    Flertallet mener at vi danskere skal fordrives og vores land omdannes
    til et socialkontor for hele verden og til en islamiseret kopi af Afrika,
    Afghanistan og Mellemøsten.

    Også Klaus Schwab og WHF trækker i trådene.

    Blokeret, prøver igen.

Skriv et svar til Katja Skands Sjelle Annuller svar

Bekræft at du ikke er en robot *